فرش قیطران فرش قیطران .

فرش قیطران

ابعاد استاندارد فرش ماشینی

فرش همیشه یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی است. خرید نادرست این محصول در حال حاضر چه نوع دستباف و چه ماشینی، می‌تواند دکوراسیون کامل شما را خراب کند و انتخاب درست آن می‌تواند زیبایی خاصی به خانه شما ببخشد. یکی از سوالات متداولی که بسیاری از افراد از ما می‌پرسند این است که ابعاد استاندارد فرش ماشینی چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم به ‌طور کامل به این سوال پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.
وقتی که از یک فروشنده در مورد ابعاد استاندارد فرش ماشینی سوال کنید به‌ صورت پیش‌فرض به شما ابعاد فرش ۱۲ متری را خواهد گفت. شما نوع ماشینی را می‌توانید در طرح‌های دایره، مربع، مستطیلی و... خریداری کنید که هرکدام معمولا برای طرح خاص و فضای خاص قابل استفاده هستند. شکل استاندارد انواع ماشینی، مستطیل است، اگر چه سایر شکل‌ها هم زیبایی خاص خودشان را دارند.

 

ابعاد استاندارد فرش ماشینی


ابعاد فرش ۲۴ متری
فرش‌هایی با ابعاد ۲۴ متری برای منازل، مکان‌ها و سالن‌های بسیار بزرگ سفارش داده می‌شود که به شکل خاص بافته می‌شود. امروزه با کمک پیشرفت علم و مجهز شدن به دستگاه‌های بسیار پیشرفته مثل شرکت واندویل بلژیک می‌توان فرش‌ها را در ابعاد بسیار بالایی مثل عرض ۴ متر نیز بافت. بنابراین ابعاد فرش ماشینی ۲۴ متری ۶ متر طول و ۴ متر عرض است: یعنی فرشی ۴*۶ خواهیم داشت. اگر در مورد قیمت این فرش سئوال کنید، این موضوع وابسته به مواداولیه و نوع دستگاه است.
ابعاد فرش ۲۰ متری
در مورد فرش‌های ماشینی ۲۰ متری نیز باید توجه کرد که مناسب فضاهای بسیار بزرگ و بدون ستون است تا امکان پهن کردن آن وجود داشته باشد. برای بافت نقشه‌های فرش‌های ۲۰ متری هیچ مشکلی نیست و طراحان به سادگی این کار را انجام می‌دهند. در مورد ابعاد این فرش نیز باید گفت ابعاد فرش ماشینی ۲۰ متری ۵ متر طول و ۴ متر عرض است.
ابعاد فرش 12 متری:
منظور مساحت یک تخته فرش بر حسب متر مربع است. سایز استاندارد فرش ماشینی 12 متری 3*4 می باشد. در واقع فرش ماشینی 12 متری دارای عرض 300 سانتی متر و طول 400 سانتی متر می باشد. البته ممکن است این ابعاد چند سانتی متر بلندتر یا کوتاه تر باشد.
ابعاد فرش ۹ متری
ابعاد فرش ۹ متری ۲٫۵ در ۳٫۵ متر است که اصطلاحاً به آن فرش ۹ متری گفته می‌شود، یعنی طول آن ۳٫۵ و عرض آن ۲٫۵ است. پرطرفدارتر بودن فرش ۹ متری به دلایل مختلفی است. معمولا نقشه‌ها در این ابعاد، از زیبایی بیشتری برخوردار است و بیشتر مورد پسند مخاطبان قرار می‌گیرد. همچنین با کوچکتر شدن فضاهای خانه در بین ایرانیان، بیشتر افراد به این سمت رفتند تا فرش‌های کوچکتری را انتخاب کنند.
ابعاد فرش 6 متری
فرش 6 متری نیز به مانند فرش های 12 متری و 9 متری، جزء سایزهای استاندارد محسوب می شود. ابعاد فرش ماشینی 6 متری 3 متر طول و 2 متر عرض می باشد یعنی 3*2 متر. قیمت فرش های 6 متری دقیقاً نصف فرش های 12 متری می باشد.
ابعاد قالیچه ۴ متری
معمولا زمانی که یک نقشه زیبا در اندازه‌های ۱۲، ۹ و ۶ متری بافته می‌شود، قالیچه ۴ متری هم درنظر گرفته می‌شود. این قالیچه‌ها در مکان‌های خاص و به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ابعاد قالیچه ۴ متری عرض ۱٫۵ و طول ۲٫۲۵ است.
ابعاد ذرع و نیم
ابعاد قالیچه ذرع و نیم ۱*۱٫۵ است. یعنی طول ۱٫۵ و عرض ۱ متر.


برچسب: فرش، فرش ماشینی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۱:۰۲ توسط:یوسفیان موضوع: نظرات (0)