فرش قیطران فرش قیطران .

فرش قیطران

قیمت فرش ماشینی

فرش ماشینی


می دانیم که فرش در دو مدل دستباف و ماشینی بافته می شود که هر کدام به روش خاصی تولید شده و ویژگی های مختلفی دارند. در مطلب فرش می توانید تاریخچه پیدایش و دیگر موارد مربوط به فرش را مشاهده کنید. همچنین در رابطه با فرش دستباف در مطلب فرش دستباف توضیحاتی خدمت شما عزیزان ارائه دادیم. اکنون در این مطلب قصد داریم دررابطه با فرش ماشینی صحبت کنیم و اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار دهیم.
فرش ماشینی

خرید فرش ماشینی

فرش ماشینی چیست؟

فرش ماشینی برگرفته از همان فرش سنتی است اما با این تفاوت که فرش ماشینی به وسیله دستگاه های صنعتی بافته می شود که سرعت فرآیند تولید فرش را چندین برابر می کند. حدود 50 سال از تولید اولین فرش ماشینی میگذرد و تقریبا می توان گفت تمامی کشور ها از فرش ماشینی استفاده می کنند و ایران را مهد فرش می دانند. آمار تقریبی اعلام شده خبر از این می دهد که ایران حدود 40 درصد از فرش های دستباف و ماشینی را به خود اختصاص می دهد.

 

فرش از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟


مهمترین قسمت های فرش که ممکن است در رابطه با فرش ماشینی بشنوید و باید اطلاعات کافی درمورد هرکدام داشته باشید در زیر توضیح داده شده است.

• زمینه فرش: تمامی اجزاء فرش بر روی زمینه فرش قرار دارد. مانند کشیدن نقاشی بر بوم نقاشی زمینه فرش همان بوم نقاشی است.
• حاشیه فرش: در کناره های فرش یک قاب بزرگ وجود دارد که در برگیرنده تمام اجزا فرش است.
• لچک فرش: در گوشه های داخلی فرش طرح های مرتبط به همی وجود دارد که لچک نایده می شود.
• ترنج فرش: در نقطه وسطی فرش طرحی خود را به نمایش قرار می دهد که بسیار مرتبط با بقیه ی اجزا فرش مخصوصا لچک می باشد که ترنج فرش را تشکیل می دهد.
فرش ماشینی در دومدل ساده و گل برجسته

فرش ماشینی در دو مدل ساده و گل برجسته تولید می شود که فرشهای گل برجسته با استفاده از دستگاههای مخصوص طرح ها و نقش هایش کمی سطح بلندتری دارد و زمینه فرش پاینتر از نقش و طرح های فرش است.

 

خرید فرش ماشینی

مقایسه قیمت فرش ماشینی و قیمت فرش دستباف


قیمت فرش ماشینی به دو دلیل پایینتر از فرش های دستباف می باشد اول اینکه نخ های استفاده شده در فرش به صورت مصنوعی است و با دستگاه های ریسندگی با سرعت بالایی تولید می شود و دلیل دوم اینکه زمان کمتری برای بافت فرش استفاده می شود. حداقل اختلاف قیمت فرش های ماشینی و دستباف در یک سایز مشخص، یک به چهار می باشد به این معنی که قیمت فرش دستباف حداقل 4 برابر بهترین مدل فرش ماشینی در یک سایز مشابه می باشد.

 

نخ فرش ماشینی


نخ استفاده شده در فرش (mashin carpet)های ماشینی به صورت مصنوعی می باشد و می تواند از نوع پشمی، پلی‌پروپلین، پلی‌استر، اکریلیک و یا از نایلون باشد که هر کدام خصوصیت های مخصوص به خود را دارند. بهترین نخی که در فرش ماشینی از آن استفاده می شود نخ اکریلیک میباشد که دارای عمر طولانی تر و کیفیت بهتر می باشد. جنس نخ فرش اکریلیک، کوبیده ، سفت یا خراب نمی شود و به همین دلیل بیشترین طرفدار را هم دارد ولی فرش های تولید شده با نخ اکریلیک نسبت به فرش های تولید شده با سایر نخ ها مانند پلی استر یا فیلامنت دارای قیمت بیشتری می باشد. از معروفترین نخ های مرغوب می توان به نخ هایبایک، آکسا ترکیه و بایر آلمان اشاره کرد که از جدیدترین جنس نخ می باشد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با نخ فرش می توانید مطلب فرش را مطالعه کنید.


برچسب: قیمت فرش، خرید فرش، قیمت فرش ماشینی، خرید فرش ماشینی، خرید اینترنتی، خرید اینترنتی فرش، فرش ماشینی، خرید اینترنتی، فرش جدید،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دی ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۶:۵۴ توسط:یوسفیان موضوع: نظرات (0)